[Roma] Claire's

[ROMA] Claire's Rome

12:00 AMFrancine S.



Hi there!
It's nice having a bank holiday on Monday! Because today is Rome's patron saint's festival, I would like to share with you a lovely nail polish I've bought last month. I've discovered claire's shop here in Rome (inside a mall out-of-town), so I cannot stop myself to buying something. A girl has her own bare necessities!
Ciao a tutti!
Che bellezza quando la festa del santo patrono cade di lunedì! Acquista un sapore del tutto speciale, non credete? Oggi vi mostro uno smalto che ho preso il mese scorso, quando in maniera del tutto casuale ho scoperto un negozio claire's all'interno di un centro commerciale in braccio alle stelle. Quando mi sarebbe ricapitato?




Claire's Rome (yes, I've bought it because its name!!) is a green polish with a pale silver shimmer, barely visible in photos (my bad!). It's a nice polish, with a good formula, that dries in a reasonable time but it chips very fast. Do not forget the top coat!
I was unsure about the finish, 'cause it seems to me like a frost, or, at least, this is what we have had if a shimmer and a frost would make a baby. Obviously, you will have brushstrokes. I would try this baby for stamping purposes, maybe it could be a nice discovery!
Claire's Rome (sì, l'ho comprato per il suo nome!!) è uno smalto verde con uno shimmer argento chiaro, appena visibile in foto. In realtà, questo è quello che avremmo qualora uno shimmer ed un frost decidessero di avere un bimbo, un qualcosa che si pone quasi a metà tra i due.
È uno smalto senza pecche, con una buona formula ed una discreta scorrevolezza. I segni del pennello sono assicurati. Asciuga in tempi ragionevoli, ma si sbecca fin troppo in fretta, sicché non dimenticate il top coat!




When is your saint patron's festival?
What you are used to do?

Here in Rome there's a traditional fireworks show on Saint Peter and Paul's evening, alongside Saint Paul basilica, but romans are used to make a picnic in the country or spend the day with friends. I don't know what we'll do today, because a bank holiday in Monday means tons of traffic for the come back, but we could come to see fireworks, maybe. Or maybe not. Who knows? I love living holidays freewheel!
Take care!
Quando cade il patrono della vostra città?
Che fate di solito?

Qui è tradizione spendere il 29 Giugno facendo piccole gite oppure stando assieme agli amici. È tradizione che ci sia uno spettacolo di fuochi d'artificio nei giardini adiacenti alla Basilica di San Paolo fuori le Mura. Io non so cosa faremo, visto che un ponte significa file chilometriche al casello per il rientro, o se vedremo o meno i fuochi d'artificio; il bello delle vacanze è proprio viverle senza programmi fissi!
Alla prossima!!










You Might Also Like

0 commenti

Popular Posts

Contact Form